اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۱۳۸۶

عسگری: با حسرت مسابقات جهانی را نگاه کردم

عسگری: با حسرت مسابقات جهانی را نگاه کردم
وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم تیم ملی گفت: با حسرت مسابقات جهانی آمریکا را از تلویزیون نگاه کردم.
۰۴:۳۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
وانانیوز|

مجید عسگری در گفت‌وگویی، در پاسخ به این سوال که آیا از عدم حضور در مسابقات جهانی ناراحت نیست، گفت: به هر حال تصمیمی بود که توسط مربیان و کادر فنی گرفته شد. من بدون توجه به اتفاقات رخ داده تمریناتم را برای حضوری موفق در مسابقات پیش رو آغاز کرده‌ام و انگیزه زیادی دارم، البته زمانی که مسابقات جهانی برگزار می‌شد با حسرت این رقابت‌ها را از تلویزیون نگاه کردم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رکوردهای ثبت شده در دسته او با تکرار وزنه‌هایش در رکوردگیری نهایی تیم ملی می‌توانست روی سکوی جهانی قرار بگیرد،‌گفت: بله،‌ اگر همان رکوردهایی که در اردوی بابلسر ثبت کرده بودم را تکرار می‌کردم به راحتی نقره مجموع و طلای دوضرب را می‌گرفتم و نایب قهرمان می‌شدم.

وزنه‌بردار دسته 77 کیلوگرم تیم ملی در پاسخ به این سوال آیا از این موضوع ناراحت نیست، گفت: ناراحت که شدم، اما کاری از دستم برنمی‌آمد؛ تنها حسرت می‌خوردم. زمانی که لیست اولیه را دیدم خیلی حسرت خوردم چون خیلی راحت می‌توانستم مدال بگیرم؛ کاری هم نمی‌شود کرد، شاید قسمت این بوده است.

عسگری درباره صحبت‌های بیرانوند مبنی بر اینکه گفته بود وی بعد از اردوی بابلسر مصدوم شده و نتوانسته است رکوردهایش را تکرار کند و به همین دلیل از ترکیب تیم اعزامی به آمریکا خط خورد، گفت: چنین آسیب دیدگی‌هایی در رشته‌های سنگینی مانند وزنه‌برداری عادی است. وزنه‌برداری مانند علی‌حسینی بعد از 8 سال آمد و مدال گرفت؛ او هم بعد از اردوی بابلسر نتوانست رکوردهایش را تکرار کند؛ حتی طوری آسیب دیده بود که نمی‌توانست به خوبی تمرین کند.

وی افزود: تنها من نبودم؛ تقریبا بیشتر بچه‌ها اینطور بودند و نتوانستند رکوردهای خود را تکرار کنند، اما نظر کادر فنی این بود که من خط بخورم. خیلی‌ها قبل از اعزام شانس زیادی برای من قائل بودند؛ خیلی‌ها می‌گفتند شاید بهتر بود در اوزانی که 2 نفر داریم یک نفر خط می‌خورد و من در سبک‌ وزن اعزام می‌شدم. البته این مسابقات باعث شد تا با انگیزه بیشتری تمریناتم را از سر بگیرم.

عسگری درمورد برنامه‌‌هایش برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: تمام هدفم این است که عضو تیم اعزامی به این مسابقات باشم، خیلی امیدوارم و تمام تلاشم را انجام می‌دهم.

وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم تیم ملی در رابطه با قانون جدید وزنه‌برداری مبنی بر اینکه دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند بیش از یک وزنه‌بردار در یک وزن داشته باشد، گفت: این موضوع به نفع اوزان سبک است. شاید یکی از دلایلی که ایران در سبک وزن پیشرفت نمی‌کند و رکوردهای ما اینقدر پایین است عدم میدان دادن به سبک وزنهاست. بیشتر نگاه و تمرکز مربیان و کادر فنی روی اوزان بالاست و هیچ برنامه‌ای برای سبک وزن ندارم.

وی تصریح کرد:‌ در این سال‌ها من تنها به عنوان نماینده سبک‌وزن پای ثابت اردوها بودم. چرا نباید نفرات بیشتری داشته باشیم؟ هیچ سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در سبک وزن نداریم. چرا رکوردهای لیگ‌ها و مسابقات داخلی ما در سبک‌ وزن اینقدر پایین است؟ امیدوارم با توجه به قوانین جدید نگاه بیشتری به سبک وزن شود. اسطوره‌ای مانند نصیری را در سبک وزن داریم که امیدواریم باز هم شاهد ظهور چنین ستاره‌هایی باشیم.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا به حضور در المپیک هم فکر می‌کند، گفت: با توجه به قوانین جدید و تغییر اوزان در وزنه‌برداری اگر سهمیه کامل در المپیک کسب کنیم شانس و امید زیادی برای حضور در این مسابقات خواهم داشت و تلاش می‌کنم تا آن زمان خودم را به رکوردهای خوبی برسانم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط سنی‌اش فکر می‌کند این شانس را داشته باشد گفت: تازه اول راه هستم؛ علی‌حسینی بعد از 8 سال چطور برگشت؟ یا سهراب مرادی با 29 سال سن تازه شروع کرده است و به دنبال رکوردشکنی است. با این شرایط من با 26 سال سن تازه از 3-2 سال دیگر باید مدال‌ گرفتنم را شروع کنم. امیدوارم در مسابقات آینده نتایج خوبی کسب کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین